Financieel Klantbeheerder & Analist Energieverbruik
Groendus is de alles-in-één energiepartner voor zakelijk Nederland. Wat klanten ook nodig hebben om maximaal te kunnen verduurzamen, wij regelen het! Ook het volledig ontzorgen van onze klanten in hun energieadministratie, is één van onze diensten. Ben jij analytisch en cijfermatig onderlegd? En kom je daarnaast ook tot je recht als verbinder in een dynamisch team? Dan hebben wij een veelzijdige en uitdagende functie voor je! Lees snel verder en solliciteer, we maken graag kennis met je!
Over het team en de rolDe energiemarkt is een dynamische sector die voortdurend in beweging is. Groendus staat in het hart van deze sector. Ons doel is om onze klanten op verschillende manieren te helpen om maximaal te verduurzamen. Eén van de diensten die wij bieden is het volledig ontzorgen van onze klanten in hun complexe energieadministratie. We nemen dan het volledige proces van energiefactuurverwerking over van onze klanten. Dit omvat verwerking en controle van energiefacturen tot het opstellen en monitoren van energiebudgetten. Hiermee krijgen onze klanten een volledig overzicht en inzicht in hun totale energieverbruik en -kosten. Dit complete inzicht vormt de perfecte basis voor advies over energiebesparing en het bereiken van maximale verduurzaming.
Als Financieel Klantbeheerder & Analist Energieverbruik in dit team voer je bovenstaande activiteiten uit. Je bent tevens de schakel tussen klant en leveranciers in deze sector, waarbij de klant op jou kan vertrouwen qua kennis en ervaring.
Daarnaast zorg je vanuit een meewerkende coördinerende rol voor overzicht, analyse en prioritering van werkzaamheden en monitoring van de werkverdeling. Je hebt scherp inzicht in processen en haalt energie uit het verbeteren en stroomlijnen van workflows, processen en ICT systemen. Je neemt hierin graag een trekkersrol en door je teamgerichtheid en verbindende kwaliteiten, weet je je collega’s hierin ook mee te nemen en deelgenoot te maken van verbetertrajecten.
- Creëren van overzicht in processen voor klantadministratie en factuurverwerking;
- Coördinerende rol in het stroomlijnen en monitoren van de werkverdeling, bijv. via dagstarts;
- Analyseren en inzichtelijk maken van (energie)verbruiks- en uitgavengegevens;
- Opstellen, delen en standaardiseren van verschillende financiële rapportages voor de klanten;
- Je blijft scherp op het continu verbeteren van processen en automatisering van onze dataverwerking en draagt hierin proactief bij (monitoren en analyseren van effectiviteit en efficiency, doen van verbetervoorstellen);
- Initiëren en/of leiden van verbeterprojecten voor procesoptimalisatie en operationele excellentie;
- Meewerken aan verwerking van energiefacturen van de klant en oplossen van vragen, disputen en afgekeurde facturen met de verschillende leveranciers (energieleveranciers, netbeheerders, meetbedrijven, etc);
- Afhandelen van binnenkomende vragen van al onze ketenpartners;
- Zorgen voor compleetheid en juistheid van de klantadministratie door het uitvoeren van kwaliteitscontroles.
Je ziet er de uitdaging in om in een dynamische, snel veranderende omgeving te werken en impact te maken. Je hebt oog voor detail, onderlinge verbanden, output en klanttevredenheid. Je zet je kennis en ervaring graag in voor het verbeteren en stroomlijnen van processen waarbij je streeft naar efficiëntie én kwaliteitsborging. Je bent verbindend, hebt gevoel voor onderlinge verhoudingen en weet anderen mee te nemen en te enthousiasmeren in het belang van procesverbetering- en optimalisatie. Om in deze rol succesvol te zijn, breng je verder het volgende mee:
- HBO werk- en denkniveau;
- Ervaring in financiële (klant)administratie, workflows en rapportages;
- Sterke analytische vaardigheden en cijfermatig inzicht;
- Sterk in prioriteren, coördineren en organiseren van werkzaamheden, weet overzicht te creëren en te behouden voor het team;
- Affiniteit met Continu Verbeteren en procesoptimalisatie (bijv. LEAN, Agile, BPM, Operational Excellence);
- Je bent toegankelijk en open in communicatie, gericht op samenwerking en stelt teambelang voorop;
- Kennis van of ervaring binnen de energiebranche is een grote pré (en zorgt voor een snelle start);
- Je bent handig met software systemen zoals MS Office (Excel) en vaardig in het snel eigen maken van nieuwe systemen;
- Je hebt een flexibele werkmentaliteit en steekt graag de handen uit de mouwen!
Een professionele, flexibele en groeiende organisatie met bevlogen vakspecialisten als collega’s. Je werkt in een dynamische omgeving waar ondernemerschap, ontwikkeling en samenwerken belangrijk zijn en waar je veel variatie ervaart in je werk.
- Fulltime of parttime dienstverband (32 tot 40uur);
- Marktconform salaris afhankelijk van opleiding en werkervaring (€ 3.500 - € 4.500 op fulltime basis);
- Discretionaire bonus van 1 maandsalaris;
- 26 vakantiedagen;
- Pensioenregeling;
- Deelname aan collectieve zorgverzekering;
- Laptop & telefoonregeling;
- NS Businesscard;
- Uitstekend bereikbare locatie per OV midden in centrum Utrecht;
- Een team van gedreven professionals die samen werken aan de energietransitie;
- Mogelijkheid om deel te nemen aan sociale en sportieve events;
- Open en informele werksfeer.
Wil jij als Financieel Klantbeheerder & Analist Energieverbruik het verschil maken voor ons team? Reageer snel op onze vacature, we nemen dan graag spoedig contact met je op en maken graag kennis met je!
Voor meer info/vragen over de vacature, neem contact op met Seren Taylan via 06 5700 0319 of mail naar serentaylan@groendus.nl
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.