Service Operations Manager Groendus Energiesturing

Bij Groendus geloven we dat slim energiemanagement en flexibele energiesturing cruciaal zijn in de energietransitie. Ons platform Groendus Energiesturing biedt geautomatiseerde aansturing van energie-intensieve apparatuur en is gebaseerd op de nieuwste generatie Internet of Things (IoT) technologie. Wij zij op zoek naar een Service Operations Manager die verantwoordelijk gaat zijn voor de dagelijkse operatie en de diensten ons energiesturingsplatform. Wil jij werken aan de energietransitie door je expertise in te zetten om de werking van het platform te optimaliseren en de klanttevredenheid te waarborgen? Lees dan snel verder en solliciteer, we maken graag kennis met je!

Over de rol

Groendus Energiesturing is het platform dat energiemonitoring en energiemanagement samenbrengt. Dit platform geeft inzicht in het verbruik of opwekking van apparatuur en stuurt de apparatuur op basis van diverse optimalisaties. Het platform is gebaseerd op de nieuwste generatie Internet of Things (IoT) technologie. Groendus Energiesturing kan daarmee de energiestromen duurzaam, slim en kosteneffectief managen.

Als Service Operations Manager Groendus Energiesturing ben je verantwoordelijk voor de dagelijkse operatie en diensten van het energiesturingsplatform. Je zorgt voor een efficiënte en effectieve uitvoering van de diensten, waarbij klanttevredenheid en behalen van de gestelde doelen centraal staan. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het beheer van de service-activiteiten en het monitoren van de prestaties van het platform en de levering van de diensten. Je zorgt ervoor dat alle onderdelen van de sturingsketen werken en goed zijn ingesteld. Je houdt je bezig met optimalisatie van processen en workflows en handelt proactief bij het oplossen van problemen.

Tevens ben je verantwoordelijk voor het invoeren en koppelen van nieuwe apparaten aan het systeem. Je bent het aanspreekpunt voor de klanten over de dagelijkse gang van zaken en hebt periodiek overleg met de klanten om de gecontracteerde diensten te bespreken. Je zorgt ervoor dat de juiste vertaalslag plaatsvindt tussen de wens van de klant en hoe de operatie daarop reageert. Je bent mede acceptant van aanpassingen van het energiesturingsplatform en je ondersteunt de implementatie van business cases.

Taken en verantwoordelijkheden
  • Je bent verantwoordelijk voor de dagelijkse operatie en de levering van diensten van Groendus Energiesturing;
  • Aanspreekpunt en contactpersoon voor klanten betreft de operatie van het platform en verantwoordelijk voor afhandeling van issues door de beheerorganisatie;
  • Inrichten van de servicemanagementprocessen, bewaken en borgen van kwaliteit en opvolging in de gehele keten;
  • Je bent projectleider en/of stakeholder voor implementaties van nieuwe apparaten en businesscase gestuurde projecten;
  • Je verzorgt de interne communicatie en stemt de operatie van energiesturing af met verschillende teams in de bedieningsketen zoals Sales, Operations en IT teams;
  • Je werkt actief mee aan innovatieve sales initiatieven met het oog op operationele vertaalslag en haalbaarheid;
  • Met jouw inzicht in klantbehoefte en wens vanuit de operatie, denk je actief mee en doet aanbevelingen ter verbetering aan het platform en nieuwe business proposities.
Over jou

Je hebt affiniteit met en sterke interesse in technische oplossingen voor duurzame energievoorziening en ontwikkeling van zakelijke proposities in dit kader. Je hebt een focus op klanttevredenheid en probleemoplossend vermogen. Je hebt uitstekende communicatie- en coördinatievaardigheden voor effectieve communicatie met klanten, teamleden, en andere stakeholders. Je hebt een gestructureerde aanpak gericht op verbetering, en scherp oog voor operationele processen ten behoeve van efficiënte bediening van de klanten. Je ziet er de uitdaging in om onderdeel te zijn van een organisatie volop in beweging en ontwikkeling met veel groeikansen en mogelijkheden om het verschil te maken.
Om succesvol te zijn in deze functie, breng je verder het volgende mee:

  • Afgeronde HBO of WO-opleiding met richting Elektrotechniek, (technische) bestuurs- of bedrijfskunde, duurzame energie of gerelateerd;
  • Minimaal 2 jaar relevante werkervaring in een technisch, operationele functie;
  • Goede communicatieve vaardigheden, vanuit technisch én commercieel oogpunt;
  • Je bent analytisch en pragmatisch ingesteld hebt een probleemoplossend vermogen;
  • Zelfstandig, creatief, innovatief, overtuigend en enthousiast;
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en schrift.
Wat bieden wij?

Een professionele, flexibele en groeiende organisatie met bevlogen vakspecialisten als collega’s. Je werkt in een dynamische omgeving waar ondernemerschap, ontwikkeling en samenwerken belangrijk zijn.

  • Fulltime of parttime dienstverband (32 tot 40uur);
  • Marktconform salaris afhankelijk van opleiding en ervaring (€ 4.500 - € 6.000);
  • Discretionaire bonus van 1 maandsalaris;
  • 26 vakantiedagen;
  • Pensioenregeling;
  • Deelname aan collectieve zorgverzekering;
  • Laptop & telefoonregeling;
  • NS Businesscard;
  • Uitstekend bereikbare locatie per OV midden in centrum Utrecht;
  • De ruimte en mogelijkheid om jezelf binnen een snelgroeiende organisatie en een dynamische markt te ontwikkelen;
  • Open en informele werksfeer, deelname aan sociale & sportieve events;
  • De mogelijkheid om écht bij te dragen aan de energietransitie en het nieuwe energienetwerk.
Solliciteren

Wil jij als Service Operations Manager Energiesturing samen met ons ambitieuze team werken aan de energietransitie? Reageer snel op onze vacature, we nemen dan graag spoedig contact met je op!

Voor meer info/vragen over de vacature, neem gerust contact op met Seren Taylan via 06 5700 0319 of mail naar serentaylan@groendus.nl

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.